Glutenfri spinatboller

Glutenfri spinatboller

Vil du have lidt ekstra godt (og sundt) med i madpakken eller et alternativ til morgen-bollerne? Vi kan på det varmeste anbefale de lækre spinatboller fyldt med chiafrø, græskarkerner og spinat.

Opskriften er udviklet af Josefine Jørgensen.

Det skal du bruge

400 g frossen spinat (gerne hakket) 
150 g boghvedemel (eller andet glutenfrit mel såsom rismel, majsmel eller kikærtemel) 
 5 Castus GrineBidder med pære, æble og grønkål 
 2 æg 
 2 spsk. græskarkerner 
 1 spsk. chiafrø 
 Evt. lidt salt 
Sesamfrø til toppen 


Sådan gør du

Tø spinaten op (bruger du helbladet spinat, kan den med fordel finthakkes med en stavblender først) Tilsæt æg og rør dem med en gaffel sammen med spinaten Tilsæt mel og vend det godt sammen med spinatblandingen - først med gaffel og sidenhen med en dejskraber Vend chiafrø og græskarkerner i og til sidst GrineBidderne skåret i tern Når blandingen er vendt godt sammen, placeres der 10 klatter på en bageplade beklædt med bagepapir Drys bollerne med lidt sesamfrø, bag dem ved 200 grader/varmluft i 15 minutter

Produkter i denne opskrift

0