Quinoa pizza med linsehummus og grøntsager

Quinoa pizza med linsehummus og grøntsager

Forberedelse: 3 timer

Tilberedning: 1 time

Antal

2 personer

Det skal du bruge

LINSEHUMMUS: 1 1/2 dl linseblanding nr. 4 fra Toftkærgård 50g mandelmel 3 spsk græskarkerneolie (eller anden olie) 2 spsk citronsaft 1 tsk cayenne peber Urtesalt og peber PIZZABUND: 3 dl blandet quinoa fra Toftkærgård 1 litre vand 2 spsk loppefrøskaller 1 tsk bagepulver 1 tsk urtesalt eller alm. salt FYLD: 10 stilke grønkål 1 spsk olie 2 spsk gærflager 1 tsk timian salt og peber 10 cherrytomater 10 oliven

Sådan gør du

FORBEREDELSE: Put 3 dl quinoa i en stor skål og overhæld med 1 liter kogende vand. Lad det trække i 3 timer. LINSEHUMMUS: Skyl linseblandingen grundigt i koldt vand. Kog den i rigeligt vand i 25 minutter. Hæld vandet fra og blend den sammen med resten af ingredienser med en stavblender (indsæt billede 1 og 2). Smag til med salt og peber. Stil til side. QUINOA PIZZAEN: Forvarm ovnen på 200 grader og varmeluft. Hæld vandet fra quinoaen. Tilsæt loppefrøskaller, bagepulver, salt (indsæt billede 3). Blend med en stavblender til det er en jævn masse (indsæt billede 4). Læg et stykke bagepapir på en bageplade og del quinoamassen i fem. Gør dine hænder våde og form en del quinoa til en kugle. Læg den på bagepladen og tryk den flad med hænderne indtil den er er ca. 15 cm i diameter (indsæt billede 5). Bag pizzabundene i 15 minutter. Tag dem ud af ovnen og vend dem med en spatel og bag derefter bundene i yderlige 10 minutter til. Tag dem ud af ovnen og lad den køle af på en rist. FYLD: Fjern stængelen fra grønkålsbladene og skyl bladene meget grundigt i koldt vand. Steg på en pande sammen med olien, gærflagerne og timianen i ca. 5 minutter til bladene er gennemstegte. Smag til med salt og peber (indsæt billede 6). Skær tomater og oliven i skiver. Smør et tykt lagt hummus på hver pizza. Pynt med resten af fyldet.