Quinoasalat to go

Quinoasalat to go

Udviklet af: Line Baltzer

Antal

2 portioner

Det skal du bruge

50 g. Quinoa fra Toftkærgaard ¼ hvidkål 1 rødløg ¼ blomkål 8-10 asparges ½ agurk 2 kyllingebryster – kogt 1 terning kyllinge-bouillon Syltede bolsjebeder, rødløg eller hvad man nu har Toftkær hampefrø, 2 spsk Toftkær græskarkerner naturel, 2 spsk DET SKAL DU BRUGE TIL HUMMUS: ½ pose forkogte økologiske kikærter fra Toftkær (90g) 1 fed hvidløg 1 spsk. Tahin 1-2 dl. Olie Limesaft

Sådan gør du

1) Kog kikærterne 10-12 min. Lad dem afkøle. Blend dem med de resterende ingredienser til hummus (gem en håndfuld til pynt). Smag til med salt og lime 2) Kog quinoa i vand i ca. 10-12 min. 3) Kog kyllingefilleter i ca. 20 min. Med vand og bouillon 4) Snit grønsagerne & rist evt. hampefrø og græskarkerner – det skærper smagen af begge dele og giver en ”crunchy” topping 5) Anret i patentglas: Hummus i bunden, quinoa, alle grøntsagerne, kylling. Slut af med at toppe med syltede bolsjebeder (kan være hvad som helst – syltede rødlæg eller hvad man nu har) 6) Drys med ristede hampefrø og græskarkerner, samt lidt hele kikærter 7) Luk glasset og tag med på studiet/arbejde/skovturen…